جدیدترین نتایج پایش امنیت سرمایه‌گذاری استان های کشور

امنیت سرمایه گذاری در بوشهر؛ وسط کشوریم + جزییات

دالکی خبر: نتایج گزارش تازه ای درباره پایش امنیت سرمایه‌گذاری در کشور، وضعیت نه چندان خوب بوشهر را نشان می دهد، جایی در میانه کشور.

به گزارش دالکی خبر؛ پایش فصلی امنیت سرمایه گذاری استان های کشور توسط مرکز پژوهش های مجلس بررسی و در آن ۳۸ مولفه مورد ارزیابی قرار می گیرد.نمره شاخص امنیت سرمایه گذاری از صفر تا ۱۰ است و هر چه  به ۱۰ نزدیک‌تر شود، نشان می‌دهد که  وضعیت سرمایه‌گذاری بدتر شده است.

در آخرین پایش صورت گرفته، بوشهر با نمره ۵٫۷۳ در رتبه شانزدهم امنیت سرمایه‌گذاری استان های کشور قرار گرفته که وضعیت خوبی نیست.

شاخص های مناسب و نامناسب در بوشهر

در این گزارش، نتایج ۷ شاخص مؤثر بر امنیت سرمایه گذاری به  تفکیک استان‌ها منتشر شده که  وضعیت بوشهر در  برخی مناسب و  در برخی نامناسب است.

بدترین رتبه  استان در میان این مؤلفه‌ها مربوط به  «عملکرد دولت» با رتبه ۲۶ و «فرهنگ وفای به عهد، صداقت و درستی» را رتبه ۲۳ کشوری است.

تنها رتبه تک رقمی استان و بهترین مولفه در این پایش هم مربوط به «تضمین حقوق مالکیت» با رتبه ۶ کشور است.

وضعیت نامناسب تر از قبل

مرکز پژوهش‌های مجلس در جمع‌بندی گزارش امنیت سرمایه‌گذاری اعلام کرده است که در پایش پاییز سال۱۴۰۲ وضعیت شاخص امنیت سرمایه‌گذاری روند رو به بهبودی نداشته و متأسفانه به‌سمت نا‌مناسب‌شدن، تغییر وضعیت داده است.

انتظار می‌رود با تداوم تهیه و انتشار گزارش‌های فصلی امنیت سرمایه‌گذاری، توجه و حساسیت مسئولان کشور به این عامل کلیدی سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی، اما مغفول‌ مانده در سیاست‌گذاری اقتصاد ایران جلب شود.