با وجود چندین دوره پیاپی حضور موفق ورزشکاران

بوشهر در حسرت المپیک پاریس ماند

دالکی خبر: در شرایطی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز شده که برخلاف چندین دوره گذشته، بوشهر جایی در میان ورزشکاران المپیکی ندارد.

به گزارش دالکی خبر؛ استان بوشهر با برخورداری از ۸۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و داعیه کسب نشان‌های بین‌ المللی، موفق به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک پاریس نشده است.

نگاهی به سابقه بوشهری ها در المپیک

شروع درخشان بوشهری ها در این جشنواره ورزشی به المپیک ۲۰۰۴ آتن بازمی گردد که در پارالمپیک ۵ عضو در تیم ملی فوتبال هفت نفره داشتیم و مهرداد کرم زاده هم در پرتاب وزنه این رقابت ها برنز گرفت.

این روند در پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن ادامه یافت، طوری که همچنان بوشهری ها یک پای تیم ملی فوتبال هفت نفره بودند و مهرداد کرم زاده هم در پرتاب دیسک مسابقات لندن، نایب قهرمان شد.

در پارالمپیک ۲۰۱۶ برزیل و ۲۰۲۰ ژاپن علاوه بر حضور سجاد نیک پرست و امیرخسروانی که منجر به مدال های طلا و نقره شد، لیلا رجبی همسر بلاروسی پیمان رجبی که تابعیت ایران گرفته بود در دومیدانی زنان المپیک و فاطمه کرم زاده در رشته تیراندازی حضور داشتند، هرچند از کسب مدال بازماندند.

اما پس از چندین دوره حضور بوشهری ها در مسابقات المپیک و پارالمپیک، شوربختانه این استان در پاریس هیچ نماینده ای ندارد.

البته سجاد نیک‌پرست با کسب مدال برنز جهانی، توانست سهمیه پارالمپیک پاریس را بگیرد، اما با توجه به مثبت شدن آزمایش دوپینگ وی و پس گرفتن مدال او، سهمیه اش هم پرید.

مسئولان استان زنگ خطر را بشنوند

به هرحال گل سرسبد عملکرد ورزش با حضور ورزشکاران در میادین بین المللی خصوصا المپیک نمایان می شود که این دوره بوشهر از آن محروم شده است.

با وجود چندین دوره حضور ورزشکاران استان در مسابقات المپیک و پارالمپیک، غیبت در پاریس یک زنگ خطر و هشدار برای مسئولان محسوب می شود تا اگر به دنبال منافع ورزش استان هستند، اهتمام ویژه‌ای نسبت به حمایت از ورزشکاران با استعداد و تامین زیرساخت های مناسب داشته باشند.

از این رو، باید از کارهای نمایشی عبور کرد و همین روزها برای کسب سهمیه مسابقات المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد.