عدم همراهی وزیر توسط استاندار و نمایندگان بوشهر/ تصمیم مدیران کل مامور/ درخواست شرکت برق بوشهر برای تعطیلی

  • خبرنگاران  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

🔽 نخست اینکه؛ از مرحله پلی آف صعود به لیگ دو کشور، امروز ایرانجوان بوشهر میزبان تیم ب سپاهان اصفهان است. این مسابقه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و انتظار می رود با فوتبالدوستان بوشهری خصوصا هواداران تیم قدیمی ایرانجوان همراه باشد.

🔽 بسیاری از متقاضیان وام ودیعه مسکن در بوشهر می گویند: با گذشت حدود ۶ ماه از تکمیل پرونده، خبری از وام نیست و بانک ها امروز و فردا می کنند، با این روند عملا چشم شان به تحقق این وام روشن نخواهد شد.

🔽 با خبر شدیم امید سامری، رییس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر باید تغییر کرده و جای خود را به فرد جدیدی دهد. این تصمیم از سوی هیات نظارت اصناف استان نهایی شده و مراحل تغییر در شرف انجام است.

🔽 طرح گواهینامه آسان و یک روزه موتورسیکلت که در کشور اجرایی شده، در استان بوشهر با نوبت های طولانی همراه است. این طرح فعلا در سه شهرستان بوشهر، دشتستان و دشتی در دست اجراست که به دلیل سهمیه پایین ماهیانه، به سرعت ظرفیت ماهیانه تکمیل شده و بسیاری از موتورسواران در انتظار می مانند. انتظار می رود پلیس راهور نسبت به افزایش ظرفیت و آموزشگاههای مجری طرح اضافه کند.

🔽 بوشهر در کنار کهگیلویه وبویراحمد تنها استان هایی هستند که هیچ سهمی دربین مقامات ارشد دولت های پس از انقلاب (رییس جمهور، وزرا و معاونان کابینه) نداشته اند. این گزارش توسط یکی از مراکز پژوهشی کشور در آستانه معرفی کابینه دولت چهاردهم منتشر شده است. طبق این گزارش، یک چهارم (۷۷ نفر از ۳۰۲ نفر) وزیران و معاونان کابینه متولد استان تهران و ۱۲ درصد متولد استان اصفهان بوده‌اند.

🔽 اقدام اخیر هیات فوتبال درخصوص استعدادیابی جوانان و معرفی به کشور با حاشیه هایی همراه بوده است. ظاهرا برخی باشگاهها نسبت به اینکه چند تیم خاص مورد توجه قرار گرفته گلایه مند هستند.

🔽 در زمان انتقال دولت، برخی اقلام که تغییر آن نیازمند تصویب دستگاههای متولی می باشد، افزایش داشته است. یکی از این موارد آش و حلیم است که در بوشهر نرخ آن به کیلویی ۹۰ هزار تومان رسید. گویا برخی اصناف معتقدند که ابتدای دولت های جدید به سختی مجوز تغییرات قیمت صادر می شود، ایام جابجایی دولت را برای گرفتن مجوز افزایش قیمت مناسب دیده اند.

🔽 استخر سرپوشیده شهر جدید عالیشهر با گذشت حدود ۶ سال از تکمیل، از پذیریش شهروندان خودداری می کند. ظاهرا شرکت عمران عالیشهر با این توجیه که قادر به نگهداری این فضا نیست، برای چندمین بار پیگیر واگذاری آن به بخش خصوصی می باشد، اما همچنان متقاضی ندارد.

🔽 گفته می شود به دلیل ناترازی برق و رکوردشکنی مصرف، شرکت برق خواستار اعلام تعطیلی ادارات برای یک تا دو روز در هفته جاری شده، اما متولیان تصمیم گیری در استان، به کاهش ساعت کار ادارات اصرار دارند.

🔽 حضور مرتضوی وزیر کار برای افتتاح واحد پلیمری پادجم در عسلویه با حاشیه هایی همراه بوده است. برخی کارشناسان، این پروژه را ناقص می دانند که وزیر کار را با هدف دستاوردسازی در هفته های پایانی مسئولیتش، برای افتتاح پروژه به عسلویه کشاند. همچنین استاندار بوشهر و نمایندگان استان خصوصا نماینده جنوب استان که ریاست کمیسیون انرژی مجلس را برعهده دارد، در افتتاح این پروژه که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری می باشد، حضور نیافتند.

🔽 در نشست اخیر جامعه شورایی کشور با پزشکیان رییس جمهور منتخب که در تهران برگزار شد، از استان بوشهر عبدالخالق برزگرزاده، محمدحسینی و ساناز مرادی به عنوان رییس و اعضای شورای اسلامی استان، وحید نیک روش رییس شورای شهر بوشهر و دهدشتی رییس شورای اسلامی دشتسستان به نمایندگی از شوراهای استان حضور یافتند.

🔽 گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی نشان می دهد هرچند استان در جذب منابع درآمدی سال گذشته، عملکرد استان ۱۰۳ درصد بوده، اما تخصیص بودجه های عمرانی استان از خزانه ۵۰ درصد می باشد. یکی از مهمترین منابع درآمدی استان از مالیات ها می باشد و اگر درآمدزایی صنایع نفت و گاز که در تعهد درآمدی استان ذکر نمی شود به آن اضافه گردد، بوشهر را باید جزو استان های برتر از لحاظ تجهیز خزانه کشور دانست.

🔽 بوشهر جزو ۱۰ استان دارای رفاه بالاتر معرفی شده است. این موضوع براساس رتبه بندی شاخص فلاکت استان ها در بهار امسال ارزیابی شده، شاخصی که از مجموع نرخ بیکاری و تورم حاصل می شود و با توجه به اعلام نرخ پایین این دو شاخص برای بوشهر توسط مرکز آمار، این استان در شاخص فلاکت دارای وضعیت وخیم قرار نمی گیرد. شایان ذکر است تهران کمترین شاخص فلاکت و کرمانشاه بیشترین شاخص فلاکت را در فصل بهار به ثبت رسانده است.

🔽 برخی مدیران مأمور در استان درخواست پایان مأموریت و برگشت به به دستگاه مبدأ را ارائه کرده اند. برخی نیز با تصور اینکه در دستگاه مبدأ نیز جایگاهی نخواهند داشت، به فکر مرخصی و روش‌ های دیگر هستند.

🔽 دست آخر اینکه؛ یک منبع مهم درآمدی شهرداری‌ها از دست می ‌رود. این موضوع ناشی از تصمیم مجلس برای اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها می باشد. سالهاست برخی سازندگان، تخلفات ساختمان مانند نداشتن پارکینگ یا طبقات غیرمجاز را با پرداخت جریمه جبران می کنند و عملاً «ماده ۱۰۰» به مجوزی برای تخلف ساختمانی مبدل شده، از این رو مجلس وعده اصلاح این وضعیت را داده است.