به میزبانی شهرستان جم

برگزاری دومین رویداد رسانه‎ای استان بوشهر / + تصاویر

دالکی خبر: دومین رویداد رسانه ای استان بوشهر با برگزاری اختتامیه و معرفی برترین هایش به کار خود پایان‌ داد.

به گزارش  دالکی خبر و به نقل از خلیج فارس؛ دومین رویداد رسانه ای استان بوشهر به همت پایگاه تحلیلی خبری آوای بوشهر و همکاری خانه مطبوعات استان بوشهر و حمایت شرکت پتروشیمی پارس در تیرماه سالجاری با انتشار فراخوان جهت ارسال آثار در دو بخش عمومی و گردشگری کلید خورد.

از مزیت های این رویداد، حضور اساتید با تجربه ملی در حوزه رسانه و برگزاری دو روزه کارگاههای آموزشی بود که با استقبال اهالی رسانه استان مواجه شد.

دریافت حدود ۳۰۰ اثر رسانه های استان

دبیر دومین رویداد رسانه ای استان بوشهر در آئین اختتامیه در سالن شهید خاتمی جم گفت: این رویداد طی دو ماه پیگیری با مساعدت ویژه فرماندار شهرستان جم، حمایت شایسته شرکت پتروشیمی پارس برنامه ریزی شد و روز پنجشنبه (۱۵ شهریور) با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد.

عباس اعتمادی پور با بیان اینکه تلاش کردیم این رویداد رسانه ای متفاوت و با کیفیت تر از سال اول برگزار شود تصریح کرد: علاوه بر داوری آثار و معرفی برترین ها، طی دو روز کارگاه های آموزشی به میزبانی مرکز آموزشی شهید بهشتی پالایشگاه فجر جم با حضور دکتر یونس شکرخواه پدر روزنامه نگاری آنلاین ایران، فریدون صدیقی در زمینه سوژه یابی، دکتر مریم سلیمی در زمینه اینفوگرافیک، رضا غبیشاوی در زمینه خبر نویسی و مهرداد خدیر در زمینه یادداشت نویسی برگزار شد.

وی با اشاره به حضور ۲۰۰ نفر از خبرنگاران استان بوشهر در کارگاه های آموزشی و آیین اختتامیه افزود: نزدیک به ۳۰۰ اثر در بخش های تیتر، عکس، یادداشت، گزارش، موشن گرافی و کلیپ و بخش ویژه گردشگری به دبیرخانه رویداد رسید که پس از بررسی هیات داوران رویداد شامل خانم ها الهام بهروزی و مریم سلیمی و آقایان علی هوشمند، سجاد بهزادی، مهرداد خدیر و رضا غبیشاوی، ۲۹ اثر به عنوان برتر انتخاب و معرفی شد.

سردبیر سایت آوای بوشهر و دبیر دومین رویداد رسانه ای استان بوشهر با تقدیر از حضور فرماندار جم، محمد جواد حق شناس و برخی مدیران محلی و شرکت های مستقر در منطقه در آیین اختتامیه دومین رویداد رسانه ای استان بوشهر اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با حمایت اهالی رسانه و مسئولان استانی و محلی، این رویداد در سال های آتی به صورت منطقه ای در جنوب کشور برگزار شود.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان بوشهر در پایان از همراهی میرحاجی مدیر عامل پتروشیمی پارس و شهابی رییس روابط عمومی شرکت و میزبانی کارگاهها توسط شرکت پالایش فجر جم قدردانی کرد.

دوره های تخصصی برای شناسایی و پرورش استعدادهای خبری استان

همچنین رئیس خانه مطبوعات کشور در این آیین اظهار کرد: هدف از رویداد دورهمی و انتقال تجارب بود که از کارکنان دبیرخانه قدردانی می شود که این رویداد را که در ۲ سال نخست در سطوح استان برگزار کردند در آینده آن را به صورت منطقه‌ای و ملی برگزار شود.

مازیار هوشمند افزود: جریان رسانه‌ای استان بوشهر از جریان‌های تاثیرگذار کشور است که در پاره ای از مواقع به مانند مطالبه گری برای اتمام طرح جاده وفاق حدفاصل کنگان- دیر، این پروژه پس از ۲۵ سال فعال و به اتمام رسید.

هوشمند از برگزاری کارگاههای تخصصی در آینده نزدیک برای شناسایی و حمایت از فعالان رسانه ای در حوزه های صنعت، شیلات و سایر مزیت های استان خبر داد.

تقدیر از دو چهره رسانه ای استان و یادی از مستندساز فقید دیّری

یکی از بخش های آئین پایانی دومین رویداد رسانه ای استان بوشهر، تجلیل از “رضا معتمد” مدیرمسئول هفته نامه پیغام به عنوان دومین هفته نامه دارای مجوز و درحال انتشار استان بود. همچنین از کتاب “صد نکته از این معنی” با موضوع ۱۰۰ نکته کاربردی خبرنویسی اثر ایشان رونمایی شد.

همچنین از “محمد ولی زاده” از فعالان ملی رسانه در حوزه فرهنگ و ادبیات در زادگاهش شهرستان جم تجلیل شد.

در بخشی از این برنامه با پخش کلیپی از مستندهای شادروان”پرهام هوشمند”، یاد و نام این هنرمند توانمند دیری که اخیرا به دیار باقی شتافت، گرامی داشته شد.

دومین رویداد رسانه ای در استاندارد بالایی برگزار شد

محمدجواد حق شناس مدیرمسئول روزنامه سابق اعتماد ملی نیز در سخنانی گفت: طی یک هفته ای که در جریان این برنامه قرار گرفته و این روزها که از نزدیک در جزییات برنامه های آن بوده، بدون تعارف باید گفت دومین رویداد رسانه‌ای استان بوشهر با استاندارد کامل و در حد یک رویداد تمام عیار ملی برگزار شده است.

حق‌شناس افزود: در این زمینه باید افتخار کرد به جوانانی که بدون هیج ادعایی از یک منطقه کم برخوردار کار درجه یک در حوزه مطبوعات و رسانه کردند.

اتفاقات شهرستان جم مرهون مطالبات خبرنگاران است

فرماندار شهرستان جم نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خدمت گفت: مردم خطه جم به علم، فرهنگ و ادب شهره بوده و از پیشگامان جبهه جهاد و شهادت است تا جایی که کم سن و سالان شهید استان بوشهر از این شهرستان است.

سید علی هاشمی افزود: اصحاب رسانه به عنوان سفیران فرهنگ و مطالبه‌گران حقوق عمومی جامعه هستند که اتفاقات بزرگ شهرستان جم نیز به میمنت و برکت قلم به دستان بوده است.

فرماندار جم در زمان سخنرانی اش، ماشاالله حیدرزاده فعال سیاسی اصلاح طلب که معلم خود معرفی کرد، به بالای سن برد و پیشانی اش را بوسید.

معرفی برترین ها/ ۴ رتبه برای «خلیج فارس»

بخش پایانی دومین رویداد رسانه ای استان بوشهر به معرفی برترین ها اختصاص داشت که ۴ رتبه آن (شامل سه رتبه برتر گروه تیتر و یک رتبه در بخش کلیپ گردشگری» برای پایگاه خبری «خلیج فارس» بود:

در بخش عمومی، گروه تیتر:

رتبه اول “عبدالحسین قاسمی” با تیتر «اقیانوس گاز زیرپایمان، کپسول گاز روی دوشمان»/ رتبه دوم “سعیده رحمانی” با تیتر «الفرار خیّرین از دست مسئولین!»/ “ملیحه صفری” با تیتر «اشتغال در خانه همسایه ها، سکوت در پارس جنوبی»

بخش گردشگری استان بوشهر، گروه کلیپ: رتبه سوم به حمید زنده بودی

اسامی برترین های دومین رویداد رسانه ای استان بوشهر در بخش های مختلف اعلام شد. (هیات داوران در گروه عکس بخش عمومی اثری را حایز رتبه های اول و دوم نداشت، همچنین در بخش کلیپ گردشگری هم اثری شایسته رتبه دوم شناخته نشد.)