دیواری کوتاه تر از بوشهر نیست!

لغو مکرر پروازهای بوشهر؛ سکوت مسئولان، سرگردانی مسافران

دالکی خبر: لغو مکرر پروازهای تهران- بوشهر و برعکس همزمان با سکوت مسئولان استانی، سرگردانی مسافران هم استانی را به دنبال داشته است.

به گزارش دالکی خبر؛ اواخر هفته قبل پرواز شرکت «وارش» از تهران به بوشهر و بوشهر به تهران لغو شد، روز شنبه نیز دو پرواز و امروز یکشنبه هم پرواز دیگری در همین مسیر کنسل شد.

لغو مکرر پروازها، بی اعتنایی به مردمی است که با هزینه های گزاف و سرسام آور بلیت هواپیما خریداری کرده تا به کارهای اداری، امورات درمانی، گرفتاری های شخصی و… خود برسند، اما ساعتی قبل از پرواز، از کنسلی آن با خبر می شوند.

هرساله در زمان اوج سفرها، از جمله اواخر تابستان بوشهری ها با لغو پروازها درگیرند و از آنجا که نه مردم مطالبه گر داریم و نه مسئولان موثر و برش دار، هر بار که نیاز به هواپیمای جایگزین توسط ایرلاین ها باشد، دیواری کوتاه تر از بوشهر نیست!

هم شیطنت شرکت ها، هم زمین گیر شدن برخی هواپیماها

مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر درباره لغو پی در پی پروازهای بوشهر- تهران و برعکس معتقد است: بخشی از مشکل ناشی از زمین گیر ناوگان و ضرورت جایگزینی هواپیما برای آن مسیرها بوده، هرچند شیطنت برخی شرکت های هواپیمایی را رد نمی کنم.

عباس اسماعیلی در گفتگو با «خلیج فارس» می گوید: معمولا در تعطیلات آخر شهریور که شاهد افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی هستیم، زمین گیر شدن برخی هواپیماها باعث برخی تصمیمات مدیریتی برای جایگزینی پروازها می شود. مثلا هفته قبل پرواز وارش که تیم پرسپولیس را به جده برده و زمین گیر شد، این شرکت تصمیم گرفت پروازی که مربوط به مسیر تهران- بوشهر بود را به جده فرستاد. یا دیروز، شرکت دیگری که هواپیمای آن در کیش زمین گیر شد، پرواز مربوط به بوشهر را لغو و هواپیمای خود را به آنجا فرستاد.

وی افزود: البته جدا از جایگزینی هواپیماها که تصمیم فنی و مدیریتی ایرلاین ها می باشد، شیطنت برخی شرکت ها را رد نمی کنم که می خواهند روی مسیرهای پرمسافرتر تمرکز کنند. در این شرایط، چون پروازهای فرودگاه بوشهر کم است، لغو آنها به چشم می آید و وقتی دو پرواز کنسل می شود، یعنی نصف پروازها از دست رفته، ولی در شهرهای بزرگ که پروازها بیشتر است، این مشکل کمتر به چشم می آید.

مدیرکل فرودگاههای استان با اشاره به پیگیری پورکبگانی نماینده بوشهر درباره لغو پروازها که خودش هم مسافر یکی از همین پروازهای لغو شده (شرکت وارش در هفته قبل) بوده، بیان کرد: بابت لغو پرواز امروز تهران-بوشهر- تهران، پرواز جایگزین شرکت کارون در ساعت ۱۸:۱۵ در سایت های فروش فعال شده، ضمن اینکه پیگیر هستیم درصورت بروز کنسلی های دیگر، پرواز جایگزین پیش بینی شود.