سقفی با قسط های کمرشکن

دالکی خبر: ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال یکی از پرحاشیه ترین وعده های رییس دولت سیزدهم بود، اما یکی از چالش های جدی و شکایت های پرتکرار متقاضیان این پروژه، پیرامون اقساط بالای آن می باشد.

به گزارش دالکی خبر؛ بسیاری از متقاضیان در شرایطی که توان اقتصادی تامین آورده اولیه را نداشتند، به هر زحمتی بوده این مبلغ را واریز کردند، اما اغلب پروژه های مربوط به این طرح به کندی پیش می رود یا در ابتدای راه متوقف شده است.

در این بین مسئولان توپ را به زمین مردم انداخته و با بیان اینکه نهضت مسکن متقاضی محور است، می گویند: هرچه مشارکت متقاضیان در تامین آورده ها مناسب باشد، روند پیشرفت فیزیکی هم بالاتر می رود.

گلایه مردم از اقساط بالای نهضت مسکن

در همین خصوص یکی از متقاضیان پروژه نهضت مسکن در عالیشهر در تماس با «خلیج فارس» می گوید: «قرار بود نهضت مسکن، مردم را صاحب خانه کند، اما اقساطی که برایش پیش بینی شده، از توان خیلی ها خارج است. حقوق من ۸ میلیون تومان است، آن وقت چگونه باید ۹ میلیون تومان قسط دهم؟ باید مسئولان شرایط را تسهیل کنند تا اقشار ضعیف بتوانند خانه دار شوند، اما با این اقساط که از حقوق برخی بالاتر می زند، چشم مان آب نمی خورد به سرانجام برسد.»

شهروندی هم از چغادک با ارسال پیامی به «خلیج فارس» نوشته: «با توجه به درآمد قشر ضعیف و  متوسط، مبلغ اقساط وام مسکن باید کمتر از ۶ میلیون تومان باشد، درحالی که الان پیمانکاران از جمله پروژه ای که ما در آن متقاضی هستیم، به بهانه گران شدن مصالح بحث آورده یا اقساط ۱۰ میلیون تومانی را به میان کشیده اند.»

کمتر از ۵۰ درصد متقاضیان نهایی آورده خود را واریز کرده اند

براساس آخرین آمارهای اداره کل راه و شهرسازی، تاکنون قریب ۵۰ هزار متقاضی فعال در استان بوشهر برای نهضت مسکن شناسایی شده که از این تعداد ۱۰ هزار نفر مراحل ثبت نام را تکمیل کرده و از این تعداد کمتر از ۵۰ درصد (۴ هزار و ۵۸۰ نفر) نسبت به واریز آورده اولیه شان اقدام کرده اند.

بوشهری ها انتظار دارند ضمن تسریع در اجرای این طرح، از سوی دیگر نرخ تسهیلات از آورده مردم بیشتر باشد، ضمن اینکه مبلغ اقساط با توجه به شرایط اقتصادی جامعه کاهش یابد تا امکان خانه دار شدن متقاضیان فراهم گردد.